E-commerce & E-business
E-commerce en E-business zijn in een stroomversnelling geraakt door de technologische evolutie. Deze maakt het mogelijk goederen en diensten efficiënter samen te stellen en te verkopen mits organisatie- en businessmodellen hierop worden aangepast. E-commerce & E-business beschrijft hoe organisaties met internettechnologie hun bedrijfsprocessen efficiënter en effectiever kunnen inrichten. De maximalisatie van de klantwaarde staat hierbij centraal. Het boek is compact en volledig: businessmodelinnovatie, internet-technologie, inkoop, CRM en productie, logistiek en managementinformatie, komen alle aan bod. Het boek leert hoe een organisatie de groei naar een volwaardige e-businessorganisatie kan plannen en organiseren. Ieder hoofdstuk eindigt met vragen en een praktijkcase, zodat de student de gestelde leerdoelen haalt. In de nieuwe editie staat e-commerce meer centraal. Alle hoofdstukken zijn geactualiseerd met de nieuwste ontwikkelingen en voorzien van praktijkvoorbeelden. - Gedegen kennismaking met e-business en e-commerce; - koppelt modellen en onderzoeksresultaten aan de dagelijkse praktijk; - nieuwe editie met meer aandacht voor e-commerce en online klantwerving. Op www.ebusiness.noordhoff.nl vindt de student toetsvragen en een begrippentrainer. Op het docentendeel zijn powerpoints met figuren en tabellen, collegesheets en uitwerkingen van vragen en antwoorden in het boek te vinden. Tevens kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats. Doelgroep Voor studenten die een economische of technische opleiding in het hoger onderwijs volgen, vanaf het eerste studiejaar. De auteurs Berend Sikkenga is Senior Marketing Professional en digital manager met ruim vijftien jaar ervaring bij onder meer Essent en Booleanpark. Hij is als Manager Digital Services & Communications bij Ziggo verantwoordelijk voor alle klantenservice en -communicatie via digitale, sociale, e-mail- en printkanalen. Sikkema verzorgt daarnaast trainingen en gastcolleges. Marjolein Visser is Register Marketeer en werkt als adviseur en interim-manager aan innovatie van businessmodellen en het optimaliseren van de Return On Investment van marketing. Ze is oprichter van TourWise en managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise. Daarnaast verzorgt ze trainingen en is ze betrokken bij verschillende master- en hbo-opleidingen.
Auteur | | Marjolein Visser |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |