Omgevingsanalyse

Omgevingsanalyse

Omgevingsanalyse bestaat uit twee delen. In het deel Bedrijfsbeslissingen wordt voor belangrijke bedrijfsbeslissingen nagegaan hoe bedrijven bij deze beslissingen rekening moeten houden met veranderende omgevingsfactoren. Deze beslissingen liggen voor bestaande bedrijven op het gebied van inkoopbeleid, verkoop-en marketingbeleid, exportbeleid, vestigingsplaatsbeleid. Daarnaast komt ook de problematiek van startende ondernemingen aan bod. De invalshoek is in dit deel heel praktisch. Er wordt nagegaan hoe bedrijf bij de uitvoering van haar beleid rekening kan houden met de veranderende omgeving
In het deel Omgevingsfactoren worden vooral economische omgevingsfactoren nader uiteengezet en met elkaar in verband gebracht. Ook wordt in dit deel aandacht geschonken aan de positie en de invloed van de overheid in de economie. Verder komen demografische ontwikkelingen aan de orde.
De opzet van het boek is zo gekozen dat het boek ook voor projectonderwijs of themaonderwijs zeer bruikbaar is. Studenten kunnen afhankelijk van de opdracht die ze krijgen de bedrijfssituatie of de omgevingsfactor in de relevante hoofdstukken en paragrafen opzoeken.
De schrijvers Ton Klerks en Hans Meerman zijn beiden als docent Algemene Economie verbonden aan de Academie voor Marketing van de Avans Hogeschool's-Hertogenbosch. Ze doceren al een groot aantal jaren in het hoger beroepsonderwijs en zijn nauw betrokken bij de onderwijsontwikkeling van de opleidingen IBL en CE van deze academie.
De methode bestaat uit een boek inclusief website met onder meer casussen, artikelen, begrippenlijsten en uitwerkingen voor de docent.
www.omgevingsanalyse.wolters.nl

Auteur | T. Klerks
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Technologie & Bouwkunde

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789082286717
Boekomslag voor ISBN: 9789080680821
Boekomslag voor ISBN: 9789081583831
Boekomslag voor ISBN: 9789029564793
Boekomslag voor ISBN: 9789000303601


Boekn ©