De grote eeuw van Bibendum
Bibendum, de Zonnekoning van de reclame, is honderd jaar oud. Het Michelin-mannetje. dat om 1898 in Frankrijk werd geboren, heeft een duidelijk stempel gedrukt op de ontwikkeling van de reclame. Hij geeft gestalte aan de achtereenvolgende reclamestijlen van de 20ste eeuw: van een nogal felle en strijdbare aanpak in de beginperiode tot een mildere stijl in recente tijden. Deze gedaanteverwisseling is ook zichtbaar in het uiterlijk van het personage. De onrustwekkende wegengigant is langzamerhand de geruststellende gids van de automobilist geworden. Al een eeuw lang brengen zijn talrijke verschijningen, overal ter wereld, nieuws van een onderneming die zich niet alleen met luchtbanden, maar met alle aspecten van het reisverkeer heeft beziggehouden:uitgave van wegenkaarten en reisgidsen, maar ook nummering en bewijzering van wegen.
Auteur | | Olivier Darmon |
Taal | | Nepalees |
Type | | Hardcover |
Categorie | |